pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En midsommarkrans på diadem

Publicerad 2010-06-13 16:57:10 i Naturmaterial,

Förra året gjorde jag den klassiskt runda blomsterkransen till midsommar men för några dagar sedan fick jag en idé på en annan variant, som har en hel del fördelar.

Idag tog jag mig en promenad ner på stan i det fina vädret och leta upp ett brett, billigt diadem. Sedan var det bara att göra små buketter och fästa dem. Är resultatet?

Inte så pjåkigt om jag får säga det själv!

Jag fick ett riktigt bra tips av en kompis som har jobbat som florist - blomstertejp!
Till den riktiga midsommarkransen ska jag försöka få tag i prästkragar, murgröna och blåklint. Midsommarblomstern är väl som vanligt överblommad tills dess...

Blommorna införskaffades igår vid Ågelsjön. I bakgrunden syns Marias glasskiosk som öppnade för säsongen igår. Givetvis var vi ju tvungna att åka och köpa glass av henne! Det var lite synd på vädret men Maria hade lite filtar som tur var. Jag kan varmt rekommendera ett besök Hultaglass!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-06-15 22:50:54

Hej! Vad kul att du hittade till min blogg, och nu hittade ju jag dig också! :)

Vilken superbra idé med diadem! Det ska jag prova i midsommar.

Ha det gott!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-19 10:53:09

Tack för besöket! Vi ses :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela