pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Vad rädd jag blev!

Publicerad 2010-07-18 17:22:27 i Pyssel,

Idag trampade jag återigen iväg till mitt hallonsnår. Jag hade tagit med mig ordentligt med burkar så jag skulle kunna vara sysselsatt ett tag. Den här gången var det helt okej att stå där i långarmat och långbyxor!

Jag hade inte plockat så hemskt länge innan jag insåg att det stod någon inne bland all sly! Hjärtat hamnade i halsgropen på mig. Det var kanske bara ett avstånd på 4 meter mellan honom och mig och vilken normal människa står lite skymd bland alla träd och bara väntar på att bli upptäckt?!

Egentligen kanske jag borde ha gett upp, lagt ner hallonplockandet och åkt hem. Fast sedan blev jag lite arg. Han skulle inte få skrämma bort mig därifrån! Så jag såg till att inte vända ryggen åt honom och fortsatte plocka, men från snåren som låg lite närmare cykelbanan och vägen. Tursamt är den ganska väl trafikerad så det gav en lite lugnande effekt.

Hallonsnåren var verkligen fulla och bären var väldigt stora. Jag tror att jag fick med mig närmare 4 L hem! Några svarta vinbär blev det dock inte. Den busken växer lite för nära de unga träden som creepy-mannen stod ibland. Då och då lyfte jag blicken mot dem för att försöka ha lite koll på var han var men det var svårt med tanke på skuggan. Jag fick uppfattningen att han stod och tittade på mig, i alla fall i perioder. Ett tag senare såg jag honom lite mer tydligt ute i solljuset och då blev jag så osäker att jag bestämde mig för att dra mig hemåt. Han hade  nämligen bar överkroppen och jag hade bara några minuter tidigare sett honom i svart t-shirt inne blev de smala trädstammarna. Var de två stycken?!

När jag gick till cykeln kom jag att tänka på hur jag parkerat den förra gången. Det går en lite övervuxen väg på baksidan av de unga träden. Sist hade jag ställt cykeln längre in på den vägen och gått genom slyn till hallonsnåren. Tänk om jag hade gjort det den här gången också?!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-07-23 22:50:57

Eh? Låter ju stört att gömma sig i ett hallonsnår sådär. Nä kompis, akta dig för mystiska typer!! KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela