pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nässlor i håret

Publicerad 2010-07-23 19:02:59 i Naturmaterial,

Ja, det är precis vad jag hade tänkt använda dem till! Egentligen borde jag ha plockat dem tidigare för det var späda nässlor jag ville ha och de flesta är...överblommade eller vad man nu ska kalla dem! Men det gick att hitta en del i alla fall och dem slängde jag in i ugnen.

Jag hade ugnen på 75 grader och satte en träslev i lucköppningen. Sedan är det bara att låta det stå tills nässlorna har torkat. Det är verkligen hur skönt som helst att torka saker i ugnen när lägenheten är så varm som den är! Eller kanske inte...

Den lilla burken innehåller torkade åkerfräken. Då var det faktiskt värre att torka i ugnen för det var den helgen temperaturen nästan hamnade på 34 grader i Norrköping...

Nu måste jag bara göra en beställning från CreArome och sedan är det dags att göra schampoo igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela