pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pepparkaksdammsugare

Publicerad 2010-01-03 15:45:58 i Ätbart,

Ute i butiken finns dammsugare med pepparkakssmak. Jag har varit lite frestad att köpa dem, dammsugare är ju min stora svaghet... Men icke! Efter att jag väl en gång bakat dammsugare här hemma ska det bara vara hembakta! Och runt jul tjatades det om pepparkaksdammsugare... Det har varit lite ont om pysseltid (och ork) på sistone men numera äter vi sådana här till kaffet!

Dammsugare med pepparkaksmak

Smeten inuti är samma som i pepparkakspralinerna. Först var jag inne på att färga mandelmassan röd men jag råkar ju faktiskt ha brun karamellfärg hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela