pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett pyssligt 2009

Publicerad 2010-01-01 23:21:25 i Pyssel,

Såg att Linda hade gjort en kul grej i sin blogg, nämligen sammanställt 2009! Tror bestämt jag ska härma henne lite!

JANUARI

Jag gjorde mitt första scrapbookingalbum! Det handlade om syrrans "lilla" katt Pillo och syrran fick det i födelsedagspresent.

Lilla Pillo

Nååågot större än mina katter!

FEBRUARI
Jag blev sambo! Min trea på 75 kvm byttes till en lite mer central trea på ca 90 kvm = mer plats för pyssel!!!

MARS
Chokladmässa i Linköping där jag köpte en pralinform som blivit flitigt använd i år!

APRIL
Nytt scrapbookingalbum! Den här gången till mor när hon fyllde, även den full med kattbilder! En annan sak var att jag startade bloggen efter en lång tids övervägande!

Scrapalbum om en busig katt

MAJ
Vår balkong blir inglasad! Riktigt skönt, sedan går det att ha öppet dit ut utan att hela tiden ha koll på vad katterna gör.

Mys på balkongen



JUNI
Balkongen fylls med en massa växter. Det blev riktigt grönt och fint men kanske liiite för mycket växter!

JULI
En ny hobby läggs till samlingen: tvålar! Och jag börjar efterhand även göra andra kroppsprodukter som badsalt och kroppspeeling.

AUGUSTI
Mitt stora stickningsprojekt är äntligen färdigt! En stor, varm och skön poncho i gröna färger. Den är så praktisk att ha att jag snart troligen påbörjar en till fast en annan modell.
Bär och frukter börjar mogna. Jag lagar saft och testar att göra hemlagad sylt. Plommonträdet på jobbet plundras och det bakas väldigt goda plommonmuffins!

Saft och sylt


SEPTEMBER
Jag bokar in mig på en julmarknad och massproduktionen inleds.
För första gången går jag på en scrapmässa och lättar på plånboken. Det ger mersmak...

OKTOBER
Scrap och stämpelmässa i Göteborg! Jag gillade den i Uppsala månaden innan men nu var det 3-4 gånger fler utställare! Mycket inspiration att hämta.

NOVEMBER
Julmarknad i Värmekyrkan. Det gick inte fullt så bra som jag hoppats men blev av med lite mer grejer i efterhand. En väldigt rolig erfarenhet och kanske bokar jag in mig på en plats även nästa år... Jag testar även att gjuta och dekorera ljus.

DECEMBER
Pysselorken börjar sakteligen komma tillbaka. Jag tar tag i ett hemligt projekt vars resultat visas längre in under 2010.




Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-01-02 15:18:19

Alex det där är inte en katt. Det där är ett lejon.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-01-02 18:48:40

Hihi, jag vet - han är stor! Mycket päls också, och en riktig lejonman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela