pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En julklapp som varar hela året

Publicerad 2010-01-06 21:00:22 i Pyssel,

Mina hobbies är många och en som jag tog till mig för några år sedan är origami. Det behöver inte var att vika djur utan det får också gärna vara olika former som bollar. Nu kan jag få lite enkla origamifigurer att göra. Varje dag. Hela året! Är inte det här en toppenjulklapp eller vad?! Perfekt till mig i alla fall!

Origamikalender

Det är en ganska praktisk låda, som går att ställa stadigt på bordet.

Origami

Så jag tar gårdagens datum och viker en ny origamifigur av det pappret! Verkligen en himla kul grej! Undrar om det ens går att hitta sådant här i Sverige? Denna är införskaffad i Skottland när syster och mamma var där i höstas. Det var inte den enda julklappen därifrån som jag fick, jag fick en annan som var lite mer skotsk. En ny slips! Med typiskt kiltmönster!!! Jag äger fler slipsar än älskling, enligt mamsen säkert även fler än pappa!
Men åter till origami! Figurerna är ganska enkla (än så länge?) att vika och instruktionerna tydliga.

Några origamifigurer

Regnjackan, som den så fint hette, var dagens vikning. Eller kanske var det vikningen för den 5:e? Ska fundera på det, en dag när jag inte varit uppe sedan innan tuppen. Imorgon använder jag i alla fall instruktionsbladet för regnjackan för att vika nästa figur. Optimalast är att ha den här kalendern stående på köksbordet. Tji fick Mårten som trodde en scrapväska skulle hindra mig från att belamra köksbordet!

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2010-01-08 16:00:25

Ser att min julklapp uppskattades! =p Viker du till frukosten eller till eftermiddagskaffet? O:-) Antar syster fotar alla beskrivningar så hon kan nyttja dem i scraping sen? hihi

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-01-12 20:04:28

Nja, ska erkännas att jag inte fotar dem... Just nu är de lite för enkla för det.

Har inte fått in någon rutin på det, till och med så att jag ligger efter några dagar :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela