pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Avslutat arbete

Publicerad 2010-01-17 21:10:42 i Stickning,

Jag bestämde mig för att avsluta ett par pulsvärmare som jag stickat klart för...typ 2 år sedan eller nått. Så roligt tycker jag det är att sy ihop mina färdiga alster!

Pulsvärmare i Alpaca

De är stickade i Alpaca och längst upp har jag virkat en mudd med ett garn som heter Pudel. Det ger en fin effekt men gräsligt att virka med! På ovansidan är det ett flätat mönster och även på ena långsidan finns det ett flätat mönster, fast enklare än det som skymtas. Mönstret hittade jag på Garnstudio men modifierade det då beskrivningen verkligen inte passade min omkrets på handled! Hmm. Undrar om beskrivningen ens hade passat sambons händer... Sett ur omkretssynvinkel, inte vad som skulle passa på honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela