pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En styck tröja klar!

Publicerad 2010-02-24 20:52:56 i Stickning,

Den här tröjan gick ganska fort att göra, och enkel var den också! Jag stickade den på rundstickor så det blev aldrig tal om att sy ihop några sidor - underbart! Mönstret är från garnstudio och anledningen till att jag först lade märket till den var färgen. Modellen hade nämligen på sig en grön variant av den här tröjan... Garnet jag använde var inte det rekommenderade men det passade helt perfekt då det bestod av två trådar, en lite mohairliknande och en som var lite glittrig av sig.

Ett nytt projekt är självklart påbörjat! (5 minuter efter att jag maskat av kragen kliade det redan i fingrarna) Med stickor nr 10 växer det arbetet väldigt fort!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-02-25 00:41:54

Oerhört snygg!

Postat av: ele

Publicerad 2010-03-26 21:45:27

jättesnygg! kul med projekt som går snabbt!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-08 02:18:43

Hej! Så snygg tröja. Har länge letat efter en dån tröja men inte har lyckats hitta, du kan inte tänka dig att sälja mönstret till mig?

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-09-08 10:32:26

SV: Mönstret är från Drops och det hittar du här:

http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=88&d_id=3&lang=se

Jag använde mig dock inte av det rekommenderade garnet, utan provade mig fram med annat garnmärke och blev nöjd med resultatet =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela