pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Att göra en blomrosett

Publicerad 2010-02-07 09:41:26 i Pyssel,

Nu har jag testat att göra en blomrosett med hjälp av boken jag köpte för ett litet tag sedan! Det är faktiskt ganska enkelt. Jag ritade av ett hexagram och fäste bandet med nålar.

När det var klart tråklade jag längs sidorna och lossade därefter nålarna. Tidigt lärde jag mig att kanten på banden inte fick klippas av allt för nära den tråklade tråden, annars blev nästa moment lite väl trådigt.

Det är bara att dra i trådarna så dras bandet samman till en liten ros. Jag gjorde detta två gånger, den ena mindra än den andra. Sedan var det bara att sy ihop dem!

Jag blev positivt överraskad av resultatet, det band jag hade köpt blev riktigt bra! Boken innehåller fler varianter av blommor men jag tror jag testar det med satinband. Sedan ska jag bara komma på vad jag ska gör med alla blommor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela