pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 7

Publicerad 2010-12-07 10:03:45 i Adventskalender,

Idag blir det lite pyssel för badrummet! Det är dags att ta fram pepparkaksformarna och tvålar...

Det här är inte en ätbar pepparkaka utan en tvål!

Om du inte har en tvålmassa hemma kan du ta en vanlig hård tvål och testa och smälta om den! Den gör du i en urdiskad konservburk över vattenbad. Tänk på att skumma av den flytande tvålmassan innan den hälls i formen.

Den här tvålmassan är färgad med kakao och jag hällde först bara lite tvålmassa i formen och tryckte ner tre stycken pärlor. Därefter fyllde jag upp till kanten på formen med tvålmassa och lät den stelna innan pepparkakstvålen trycktes ur ur formen.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-10 00:24:53

Det här blev jag sugen på att försöka. Jag ville köpa en sån där startpaket på panduro men det var galet dyrt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela