pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 6

Publicerad 2010-12-06 18:13:03 i Adventskalender,

Har du bitsocker liggande i skafferiet men har slutat ta socker i kaffet? Varför inte göra denna lykta som döljer sig bakom lucka nr 6?

Det enda du behöver är bitsocker och limpistol! Börja med att lägga upp ett par bitar som bildar bottenringen. Ta så många som önskas för passande storlek. I min har jag 14 bitar. Ta fram limpistolen. Lägg en tunn limrand längst ut på en sockerbit och sätt den över två bitar i bottenringen. Bygg på hela ringen runt och fortsätt bygga på höjden tills den blir lagom hög.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-06 22:26:04

Åh...det tänkte jag inte på! Hjärtat är fastlimmat nu:(.

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-12-07 11:54:11

Ta det försiktigt. Sockret tar lätt eld. Jag gjorde en sådan här lykta för några år sedan. Den blev fin, men var farlig att elda.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-12-07 19:09:32

Oj, tack för varningen Camilla! Tur att jag råkade göra den med stor diameter...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela