pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 2

Publicerad 2010-12-02 19:58:39 i Adventskalender,

Bakom lucka nr 2 gömmer sig ett par söta filttomtar!

För att kunna göra dessa tomtar behöver du:
  • Filt
  • Band
  • Träkulor
  • Broderigarn

Filten till armarna viks dubbel och limmas ihop, med varsin vante längst ut. Med hjälp av bandet limmas kroppen ihop till en kon och armarna sätts ner i de uppklippta jacken. Luvan sys ihop med broderitråden och tofsarna gjorde jag av samma garn. Limma fast träkulan och sätt på luvan och tomten är färdig! Enkelt, eller hur?

Inspirationen hittade jag i Hobbyidéer, en tidning som jag misstänker inte längre kommer ut, vilket är synd. De hade nämligen en hel del kul pyssel!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-02 22:28:39

Vilken jättefin kalender. Jag har inte tänkt på att göra en kalender. Det skulle jag ha gjort, 24 små överraskningar till min sambo. Kreativiteten är inte som den brukar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela