pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 12

Publicerad 2010-12-12 15:52:14 i Adventskalender,

Är du trött på "traditionell" plantering av amaryllis och vill ha ett alternativ till en vanlig kruka?

En oplanterad amaryllislök är billigare än de som sitter i kruka och ansträngningen blir väldigt liten. Jag hällde några små dekorationpärlor i botten på skålan, lade ner amaryllislöken och så hamnade det även två gipsfigurer i skålen. Löken får inget vatten utan all näring går åt att få upp blomstänglarna, vilket innebär kort stjälk.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-12 23:18:11

Jag hade ingen aning om att man kunde göra så. Det var häftigt!

Jag pysslar gärna den 21:e! (Om jag inte tröttnat då... :-P)

Postat av: Tomtens Dotter

Publicerad 2011-10-02 19:58:20

Oj vad fint det där var!

Du har ingen bild på hur det såg ut när den blommade?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela