pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julrim i radiosändning

Publicerad 2010-12-23 20:40:00 i Pyssel,

Idag hade jag lite pyssel på jobbet. Jag pysslade ihop ett väderrim! Jag körde det i några av de olika P4-stationerna som jag medverkade i under torsdagsmorgonen. Här är ungefär vad jag sa till SR Östergötland i morse:

Med stormsteg vi närmar oss jul

Visst är det skönt, visst är det kul?!

Köpa klappar, pynta granen

Ja, så lyder handlingsplanen!

 

Det blir inga problem för tomtens släde att glida,

På marken finns gott om snö till pulka och skida.

Ett lågtryck söderifrån får met’rologen att sluta sitt hår

Ska det under julehelgen dra in? Ja, den frågan är svår!

 

Under julafton blir det inte mycket vind som ska vina

Däremot finns det lite chans att solen mellan molnen får skina.

 

Samtidigt som ni dricker er julemust,

Blir det lite snö längs med vår ostkust.

Och gillar du kyla blir du nog glader,

För det blir 8-13 minusgrader.

 

Ja, drömmer du om en vit jul blir du inte besviken

Men tänk på att det kan vara halt ute i juletrafiken.

 

Under juldagen bjuds det på snöigare väder,

Det blir fortsatt kallt så ta på er varma kläder!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-23 21:18:48

Det blev ju jättebra! :-)

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-12-24 21:29:24

Vad duktig du är på att rimma!! Den blev verkligen toppenbra!!!:)



God Jul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela