pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Dekorativa tallkottar?

Publicerad 2010-08-08 10:32:50 i Naturmaterial,

Det går att köpa hur mycket som helst i pysselväg och utbudet känns ibland så stort att det är lätt att glömma att man själv kan göra en hel del. Ska jag göra kransar eller andra saker i naturmaterial finns det en hel del att hämta ute i naturen. Förra året köpte jag små julgranskulor, filt, metalltråd etc för att dekorera julkransar
Nu var det inte bara köpedekorationer utan det blev även kastenjer och torkade apelsinskivor (hemtorkade, inte köpta - de kostar för mycket om man ska ha många). Naturen har dock mer att erbjuda och det går ju faktiskt att piffa till det lite!

Först målade jag tallkottarna med vit allmogefärg. Efter att de torkat klickade jag ut lite glitter som jag med en pensel strök ut. Bortsett från kottar har jag allt hemma, men funderar på att köpa lite guld och silverfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela