pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Biskvier med päron och kokossmak

Publicerad 2010-08-28 14:36:47 i Ätbart,

Jag håller på att testa igen alla recept på biskvier jag har här hemma. Recept nr 2 kan sammanfattas med:
¤ Mandelmassabottnarna var ingen höjdare, då har jag för mig att de jag gjort innan var betydligt mycket bättre.
¤ Krämen var det inget fel på i smaken men lite omständig att göra. Den här gången skulle vatten och socker kokas upp för att sedan svalna, tror inte jag hade sådant jobb med receptet från 7 sorters kakor.

Dessa blev också större än de jag gjort innan. Mindre är faktiskt bättre. Då kan man med "gott samvete" ta två!
Jag har en förkärlek för vit choklad ovanpå biskvierna. Den här gången blev det vit choklad med kokos. Kokossmaken tar tyvärr lite överhand så om man smaksätter krämen (som jag alltid gör och alltid kommer att göra) så rekommenderas en ren choklad istället för någon med smak.

På slutet var jag tvungen att smälta lite mer choklad för att det skulle räcka att doppa biskvierna i. Då tog jag en billigare vit choklad och blandade med den finare från Lindt. Dålig idé, överväg aldrig att ta en billigare variant på choklad. Visst, du kan få två till priset av en men sedan blir det inte heller lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela