pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Min första rulltårta

Publicerad 2009-09-27 10:40:29 i Ätbart,

Jag har aldrig bakat en rulltårta tidigare. Med tanke på hur mycket jag testar att baka är det lite märkligt. Så nu har jag äntligen tagit tag i det och det var ju jättelätt! Det blev en smarrig blåbärsrulltårta till älsklings födelsedagsfirande.

Blåbärsrulltårta

Vi gjorde det enkelt för oss och beställde mat från Durkslaget. Det blev några lådor som vi hämtade upp och det blev en del över, trots att vi var ca 10 vuxna och 3 barn. Något som det inte blev mycket över av var rulltårtan samt de här smarriga apelsinpralinerna:

Praliner med apelsinsmak

Det blir en väldigt rolig effekt med färgad choklad, som även har smak. Tryffelsmeten är gjord på apelsinchoklad med crisp. Jag har tidigare gjort med jordgubbschoklad. Det blir några praliner i min form och tur var väl det. Då räckte det att bjuda kompisgänget som dök upp strax efter att familjen gått. Det blev en riktigt rolig långdag!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-27 11:54:27

Pralinerna var underbara!

Postat av: Charlotta

Publicerad 2009-10-03 10:47:06

Recept på apelsin + jordgubbspralinerna önskas! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela