pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Från missnöjd till nöjd

Publicerad 2009-09-30 20:46:16 i Stickning,

Jag hade fått ett nystan på 100 g över efter att jag gjorde min bruna poncho. Så jag gjorde ett par pulsvärmare av en del av det!

Tråkiga bruna pulsvärmare

Nej, jag är verkligen inte nöjd med dem! Usch. Så missnöjd att jag inte kommer vilja lägga fram dem för försäljning. Något måste göras, helt klart.

Lite trevligare bruna pulsvärmare

Bättre! Pudel från Garnstudio är ett riktigt roligt garn! Jag virkade mudden i överkanten och med ens fick pulsvärmaren lite trevligare utseende men... Jag är inte nöjd. Tyvärr känns den för lös, jag skulle ha haft färre antal maskor. Det går att ana sig till ökningsmaskorna en bit nedanför mudden. Det går att utnyttjas!

Fina bruna pulsvärmare

Syrran föreslog organzaband så jag började rota bland de jag har hemma och fastnade för det röda. Nu är jag nöjd!

Kommentarer

Postat av: Susanna

Publicerad 2009-10-01 17:57:43

Men aa andra sidan har vaell folk lite olika stora handleder? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela