pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hemgjorda badbomber

Publicerad 2009-10-28 08:06:48 i Hälsoprodukter,

Det finns lite olika recept på badbomber så jag tänkte jag skulle prova mig fram tills jag hittar något jag gillar! Jag har ju i alla fall en del bikarbonat så blir någon sats misslyckad räcker det till fler!

Ingredienser

Egentligen behövs det inte så mycket ingredienser. Bikarbonat, citronsyra och olja som binder ihop det hela. Jag hade även i lite torkade ringblommar för färg och en eterisk olja som heter litsea cubeba som var helt hemsk för den doftade så vansinnigt gott att jag ville stoppa en av bomberna i munnen! Det hade säkert inte varit lika gott, i synnerhet inte när det börjar bubbla och fräsa. Tur att jag kunde hejda mig men visst ser de smarriga ut?

Badbomber

Jag tröståt istället en massa choklad igår kväll för då var jag tillsammans med en del kollegor på en pralin och dessertkurs. Vi var alla rejält mätta när vi gick därifrån...

Kommentarer

Postat av: Ingalill

Publicerad 2009-10-30 13:16:14

Vilket roligt pyssel! måste prova på nån gång.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-10-30 20:34:07

Kan rekommendera det! Provade en igår och jag var riktigt nöjd med den :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela