pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Min minijulafton

Publicerad 2009-11-12 16:37:05 i Shoppat,

Katterna vaknade och tittade förskräckt på mig när jag hoppade runt i lägenheten skrikande "jippie jippie JIPPIE!". Jag hade precis fått meddelande att mitt paket från Slöjd-detaljer låg och väntade på mig på Hemköp. Ehm... Jag mötte postenkillen på väg ut.

Slöjd-detaljer skickar roliga saker

Det syns nog inte men upp till vänster ligger det en gjutform. I den ska jag (försöka) gjuta julgransljus!!! Ute i hallen står ett annat paket, i det finns 10 stycken halmkransar. Oh, jag vet knappt var jag ska börja!!! Nog bästa att sms:a Mårten och säga att idag är det en bra dag att jobba över.

Varför, varför, VARFÖR ska detta vara min jobbhelg?! En del tycker jag har den bästa kombinationen av arbetspass men det är den jag tycker minst om. Jobba fredagskväll, tidig lördag och sedan kväll på söndag. De är så osociala och i alla fall jag tycker jag får noll fritid. När ska jag hinna med allt mitt pyssel i helgen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela