pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ljusproduktion

Publicerad 2009-11-17 16:38:55 i Pyssel,

Ledig från jobbet men inte så mycket slappande för det... Efter frukosten tog jag tag i att göra klart valnötsljusen. Tror det är 62 stycken totalt. Det tog lite längre tid än jag trodde men nu kan jag bocka av dem från att-göra-listan!

Valnötsljus

Efter en kopp kaffe hade jag fått tillbaka lite ork och tog tag i att göra badbomber. Igår svängde vi förbi ÖB och där hittade jag en burk med citronsyra på 1,2 kg! Jättebra. Men nu har bikarbonaten nästan tagit slut. Vet inte om ÖB hade billigt storpack av det men det har annars Citygross!
Jag håller även på att rensa mossa till dörrkransarna men det är så himla tråkigt (tycker jag, inte Zoofii). Så jag tog mig en paus från det tråkjobbet och plågade ryggen lite till. Det var återigen dags att leka med ljus. Och effektvax.

12 stycken blev det. Det tog ett litet tag innan jag lärde mig hur jag skulle hälla, eller rättare sagt droppa vaxet över ljuset. Gaaa! Trött som bara den nu men jag har mer grejer jag vill hinna med idag. Hellre att göra lite mer nu och få det lugnare i helgen.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-18 12:02:10

Wow. Effekt var ordet. Kommer nog kunna köpa en hel del julklappar av dig. :-)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-11-18 17:21:25

Hoppas det är fler som tänker som du! :D Oh, det är inte långt kvar nu...

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-20 11:18:31

Jag trodde nästan att du skulle vara intresserad! :-) Jag säger till när jag har ett datum.

Trevlig helg!

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-11-20 18:51:18

Hum har du tagit dig vatten över huvud nu och hjärnan exploderat över alla dina ljus? O:-)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-11-20 20:07:15

Om syster är elak får hon inga julklappar! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela