pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ljusgjutning är kanske inte min grej?

Publicerad 2009-11-24 15:56:20 i Pyssel,

Släppspray lät som en bra sak att ha när det ska gjutas ljus i form. Men vad det inte står i instruktionen är att de små gummibanden ska sättas dit innan släppsprayen används.

Ljusgjutning som misslyckats?

Ja, de där gummibanden är då de som ligger längst fram på bilden... Jag kan säga att mitt språk inte var så fint. Nu hoppas jag på att det funkar utan dem. Annars blir nog språket lite ofint igen... Det var ju inte heller så lena ord jag använde mig av när jag skulle hälla stearinet i formen. Smältkärlet som syns bredvid konservburken har en helt rund kant = värdelös att försöka hälla från den. Så jag böjde till kanten på konservburken men det gick ju inte så bra... Mutter mutter. Jag får väl låta det här stå tills imorgon kväll och sedan försöka dela på formen.

För övrigt gick det inte åt så hemskt mycket av gjutmassan. Tror jag skulle kunna göra minst 4 stycken till på resten av kartongen. Om jag har tålamodet vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela