pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julkortsbestyr

Publicerad 2009-11-22 18:12:20 i Korttillverkning,

Pust! Nu kan jag äntligen säga att jag är klar med alla julkorten! Det tar verkligen mycket längre tid än jag tror. Nästa gång jag tidsplanerar något ska jag ta uppskattad tid och multiplicera den med tre!

Jag har varit flitig både igår och idag med julkorten (och jag har faktiskt även kommit ut på lite promenader och umgänge så hela helgen har inte gått åt till pyssel)




En del kort har fått lite extra på insidan, bland annat tomtens släde. Där blev det min nya favvostämpel (God Jul med lite mindre text under som säger Gott Nytt År) på brunt papper. Guldkorten blir nämligen inte bra att skriva på. Inte att stämpla rakt på heller vilket jag lärde mig tidigt.

Julpost

Kuvert tänkte jag sälja seperat men ville ha lite juligt utseende på dem. En annan ny favoritstämpel användes till dem! Det är 50 stycken... Nu ska jag fortsätta att ge lite mer individuell touch på dem. Jag var ju dum nog att fråga Mårten om han tyckte det räckte så här eller om jag skulle sätta en liten figurstämpel nere i vänstra hörnet på alla. Han tyckte det sista. Suck. Jaja, det gick hyfsat fort med första stämpelomgången så nästa gör nog också det.

Nu är det mindre än en vecka kvar.
Känner jag mig stressad?
- Lite.
Har jag mycket kvar?
- Känns så men jag stryker faktiskt mer och mer på listan.
Är jag klar med dörrkransarna jag tänkt göra färdiga i helgen?
- Inte en enda så här långt...
Är jag trött på att pyssla?
- ALDRIG!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela