pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Mitt dygn består av 48 timmar

Publicerad 2009-05-06 09:23:27 i Odling,

En kollega sa för ett tag sedan att mitt dygn inte består av 24 timmar, snarare 48. En del undrar ibland hur jag hinner med allt. Tycker inte det är så konstigt, allt det jag ibland trycker in under min fritid men igår var jag verkligen duktig!

Första brödsatsen fixades direkt efter fruktosten och därefter gick städtagen och tvättningen igång. En liten tur ner på stan blev det när brödet var klart, var på jakt efter ett litet block som jag kan anteckna hur odlingen på balkongen går. Kan vara bra att ha lite koll på hur lång tid salladen tar på sig att gro, så vet jag hur ofta jag måste sätta ny så att vi alltid har sådant hemma. Kunde givetvis inte låta bli utan trots kurrande mage var jag tvungen att börja så fort jag kom hem!


Nöjd med resultatet! Frågan är om den ser lika fin ut i slutet av sommaren efter flitigt användande? Fick äntligen prova en av stämplarna jag köpte på Panduro, så söt!

Medan bröd nr 2 låg för jäsning knallade jag iväg i regnet till gymmet. Innan brödet skulle bakas ut hann jag faktiskt slänga ihop smeten till energikakor! Fick en bok en supersnälla Sanna för ett år sedan där det finns ett jättebra recept på energikakor. Brukar modifiera det lite varje gång. Goda och perfekta att ha efter träningen.

Givetvis kunde jag inte låta bli utan den gröna ponchon är påbörjad =) Blev en liten nervarvning stickandes på den efter den goda middagen sötnos fixade. Sedan var det dags att dra på sig ytterkläderna för kvällspromenaden. Det blev en tur längs Strömmen, önskar kameran min var lite bättre. Det är nog dags att köpa en ny, insåg att jag haft den sedan 2002 eller 2003. Det har nog hänt lite med digitalkameror sedan dess! :-D

Kommentarer

Postat av: Totalt okänd människa

Publicerad 2009-05-06 13:14:56

Vilken snäll sambo du verkar ha, som både låter dig ha trädgård på balkongen och lagar mat åt dig.

Postat av: Totalt känd människa (Sanna)

Publicerad 2009-05-07 19:10:49

ALEX!!! Sluta babbla om din balkong i varje inlägg! Jag blir så himla avis you know =) Tänkte planera in en Norrköpingsweekend snart (slutat av maj/början på juni?). Vi får höras om när du har tid med mig =) KRAAAAAAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela