pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hemgjort örtsalt

Publicerad 2009-05-10 19:11:08 i Ätbart,

Det är ganska enkelt att göra eget örtsalt. En fördel är att ha en mortel men det går även utan, även om det blir lite mer jobb att krossa pepparkornen. Hittade tips på några recept för ett tag sedan, har för mig det stod havssalt men jag föredrar flingsalt.

Rosépeppar, rivet limeskal, färsk timjan och så förstås flingsalt!

Rosépeppar, rivet limeskal, färsk timjan och så förstås flingsalt! Saltet brukar jag krossa något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela