pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Idé till verklighet

Publicerad 2009-07-09 17:42:20 i Pyssel,

Det bästa med semester måste nog vara att när jag får en idé kan jag förverkliga den samma dag om jag vill. Efter att ha hittat en passande låda var det bara att skrida till verket!

1. Införskaffa passande låda. Ta fram presentpapper och välj ut det som passar bäst. Kartong till att göra kategoriflikar och sax samt en katt.

Gå-bort-present låda

2. Få katten att sluta leka med pappret som lådan ska kläs in i. Förslagsvis intala katten att husse är jätterolig att störa. Efter lite klippande, dubbelhäftande tejp samt lim är det bara att luta sig tillbaka och missnöjt beskåda fula kanter i skarven i hörnen. Fixa detta med lite matchande band.

Låda redo att fyllas med idéer

3. Klipp till kartongbitar i passande höjd och bredd, om de inte redan har bra färg, fäst lite färgglatt papper på dem. Namntagga flikarna. Sedan är det bara att börja fylla lådan med recept eller beskrivningar på annat pyssel. Skönt att till slut få allt samlat på ett och samma ställe!

Beskrivning på gå-bort-presenter

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela