pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Forum och böcker

Publicerad 2009-07-14 15:05:47 i Pyssel,

Jag hittade ett riktigt intressant forum idag! Det påminner lite om Svensk scrapbooking men det förstnämnda har lite mer än kort och scrapbooking. Här tänkte jag på direkten bli medlem, tills jag upptäckte att de hade nya medlems-stop, snyft! Jag får vänta tills i höst, suck.

Jag tröstade mig med en runda till biblioteket. Det var länge sedan jag var där senast. När jag senast lånade böcker minns jag inte ens. Innan jag åkte till Rhodos i höstas kanske? Jag tänkte i alla fall kolla om de hade några böcker som tilltalade min pysselsida. Älsklings kommentar var "Oj!!!" när han såg vad jag lånat. 13 böcker blev det. En del handlar om sådant som går att äta (sylt, marmelad, biscotti, godis) annat om odling (plantera på balkong) och sedan diverse annat pyssel (gör egen tvål, askar av papper och flätade, drömfångare, presenter att ge bort). Ja, jag är nog sysselsatt ett litet tag! Börjar undra hur jag ska hinna med pyssel sedan när semestern är slut och jobb, träning, diverse nödvändiga saker (handla mat, städa etc) ska hinnas med bredvid allt pyssel.

Igår tog jag och älskling en långpromenad i det härliga vädret. Vi råkade gå förbi Strömmafabriken och givetvis ville jag gå in! Där säljer de storpack av garn till riktigt bra priser. Min stora gröna poncho är färdig, bortsett från de virkade blommorna som jag behöver lite experthjälp med. Så i väntan på den hjälpen måste jag ha ett annat projekt! En ny jumper är påbörjad och jag tror den kan vara snabbstickad. Eller snabb och snabb, det beror ju helt på hur mycket annat pyssel som får lov att komma ivägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela