pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Juldikt i jultider

Publicerad 2009-12-23 18:03:09 i Pyssel,

Idag skickade jag ut det här som väderkrönika till de kunder som dagligen får vädertext från oss. Jag kan inte ta åt mig hela äran, jag har fått en hel del hjälp av rimproffset Sanna!

God jul i stugan nu är det dags för väder,

det ser ut att bli kallt så ta på er varma kläder.

Bor du i norr och titulerar dig lapp,

blir det frostigt och kallt då du får din juleklapp.

En och annan snöflinga i norr du ser,

men söderut väntas inte mycket mer.

Och gillar du kyla så blir du nog glader,

för i stort sett hela landet får minusgrader.

I år vi på de flesta håll en vit jul får,

så här bra har det inte varit på nästan tio år.

Så drömmer du om en vit jul blir du inte besviken,

men det kan vara halt så ta det lugnt i trafiken!

Samtidigt som ni på annandagen dricker er julemust,

sprider sig i Götaland ett lågtryck från kust till kust.

Hoppas att ni fått lite julskinka att spisa,

God jul önskar Alexandra, Nils, Sten, Linnea, Elin, Anna och Lisa!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-12-23 20:43:17

STRÅLANDE!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela