pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En pysseleftermiddag/kväll

Publicerad 2009-12-13 09:57:09 i Pyssel,

Den här veckan har verkligen varit full med upptåg! I början av veckan åkte jag till Uppsala och Stockholm, sedan blev det lite jobb som varvades med influensavaccinering (nu börjar värken i armen tack o lov att släppa), julbord med jobbet och julbord med älsklings jobb.

Det är verkligen ett väldigt generöst företag Mårten jobbar på. Förra året var jag också med, då var vi på nyöppnade arena på julbord följt av julkonsert. I år var det julbord på Lövstad slott (maten var klart mycket bättre än förra året). När vi kom tillbaka till stan fick vi med oss en av Mårtens kollegor och hans tjej till Durken. Där satt vi till lite efter stängningsdags.

Igår var det bara att dra sig upp ur sängen och packa ner lite pysselgrejer. Vi var tre pysselglada tjejer som satt hela eftermiddagen och en bit in under kvällen och pysslade. Det var jättetrevligt och avslappnande. Jag tror jag var i stort behov att komma bort hemifrån och pyssla. Nu känns det som att pysselglädjen är tillbaka! Nu vet jag återigen inte riktigt var jag ska börja. Ska jag ta tag i tråkstädningen och tvättning först eller börja med plantering av jularrangemang? Det smartaste vore att börja med det tråkigaste först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela